dinsdag 27 januari 2015

Mijn ADD

Een tijdje geleden schreef ik al over de diagnose die ik heb gekregen, ADD.
Voor mij een opluchting. Dit klinkt misschien gek want het is niet niks. Het is ook iets wat vooral bekend is bij kinderen. Maar er zijn dus ook volwasenen die dit hebben. Waaronder ik.

Waarom is het voor mij een opluchting: omdat iets waar ik al jaren mee worstel nu een naam heeft, ik weet nu dat het geen onwil is van mezelf, maar iets waar een oorzaak voor is. Iets waar ik nu aan kan werken o.a. door het gebruik van medicijnen. Ik hoop dat me dat meer rust gaat geven.

Waar uit zich bij mij ADD in:
- Ik ben chaotisch. Ik kan niet goed opruimen. Op zolder liggen veel papieren van mij, deze horen in mappen, maar ze liggen los op verschillende plekken.
- Als ik met een taak bezig ben, ben ik snel afgeleid. Ik zie alles om me heen gebeuren en ik moet niet teveel lawaai om me heen hebben want dan kan ik me niet focussen.
- Ik ben soms met 3-4 dingen tegelijk bezig waardoor uiteindelijk niks af komt (b.v. ik ben bezig met de administratie, dan bedenk ik me dat de kwasten ook nog schoongemaakt moeten worden en ga dan water koken om ze te laten weken, op de terugweg zie ik een puzzel liggen die nog in elkaar moet en begin daarmee, dan bedenk ik me dat er nog een mail verstuurd moet worden. Kortom ik ben met 4 dingen bezig en niks is af).
- Continu gedachten, over van alles en nog wat, het staat nooit stil.

Dit zijn voor mij de 4 belangrijkste punten waar de ADD zich in uit. Ik hoop dat medicijnen mij verlichting kunnen brengen. Zo niet, dan hoop ik dat ik door middel van praktische tips rust in mijn leven kan vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten