donderdag 19 mei 2016

Hoe is het nu met mij!

Beste lezers,

Al een tijdje heb ik niks geschreven.
Waarom niet
Ik vind het bloggen nog steeds leuk om te doen, dat was/is het probleem ook niet. Ik heb alleen momenteel niet zoveel inspiratie. Ik was een beetje leeg. Verder had ik begin dit jaar te kampen met en irisontsteking. Dat maakte het werken achter een tablet of laptop erg lastig. Ik heb toen nog wel geschreven, maar minder. Uiteindelijk heeft het herstel ook langer geduurd dan verwacht. Het heeft me veel energie gekost. Gelukkig ben ik nu weer helemaal hersteld!

Verder heb ik het ook best druk gehad met solliciteren. Brieven schrijven, websites van bedrijven bekijken en bekijken of ze nog vacatures hebben, vacature websites afspeuren of er nog leuke vacatures zijn, ik heb sollicitatie/simulatietraining gevolgd (wat anders was dan ik had verwacht, maar waar ik wel veel van heb geleerd).
Uiteindelijk heeft al mijn werk resultaat gehad. Ik zag een vacature op een website staan en heb gesolliciteerd. Tot mijn verbazing mocht ik op gesprek komen (verbazing omdat ik tot nu toe alleen maar afwijzingen had gehad). Zelf had ik een positief gevoel over dit gesprek. Gelukkig het bedrijf ook en ik ging door naar de volgende ronde, twee ochtenden meedraaien. Ik vond dit erg leuk, ik genoot ervan om weer aan het werk te zijn en het werk vond ik leuk om te doen. Naar aanleiding van het meedraaien werd ik uitgenodigd voor een tweede gesprek. Dit gesprek ging wat minder goed, maar goed genoeg om mij aan te nemen. Kort gezegd ik heb dus een NIEUWE BAAN! Een baan waar ik erg blij mee ben, een baan waarbij mijn PABO-diploma ook weer goed van pas komt.

Nu heb ik jullie denk ik ook wel nieuwsgierig gemaakt naar wat voor baan ik heb.

Ik heb een baan in de kinderopvang. En mijn eerste werkdag heb ik er inmiddels al op zitten. Ik ga drie ochtenden  werken van 07.00-09.30. En verder invallen als dit nodig is. Het zijn nog niet zoveel uren, maar ik ben er dik tevreden mee. Het geeft mij de mogelijkheid om na ruim een jaar thuis te zijn geweest rustig aan weer te wennen aan het werkende leven. Ik kijk er naar uit!

Voor ons gezin betekend dit ook wel wat veranderingen. Mijn man gaat de kinderen naar school brengen en als ik moet invallen zijn ze bij opa en oma. Voor de kinderen wel even weer wennen.

De komende periode wil ik het bloggen ook weer op gaan pakken. Ik heb een paar nieuwe ideeën die ik de komende periode ga uitwerken.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Henny, doordat mijn laptop kapot was heb ik dit bericht gemist en lees ik het nu pas.
    Wat fijn voor je! Gefeliciteerd, wat een leuke baan! Fijn voor je zeg! Hoe bevalt het tot nu toe?
    Heerlijk om zo te wennen en op te bouwen. Ik werk maar 1 dag, wel gelijk een lange dag en dat vind ik ook wel prima om te beginnen. Liever langzaam op bouwen dan volop aan de bak en doordraaien, toch?! Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Tineke! Het bevalt tot nu toe heel goed. Ik heb de 2 weken inwerken erop zitten en dat is goed verlopen. Deze week mag ik best veel werken, maar volgende week weer wat minder. Leuk dat jij ook een baan gevonden hebt. Bevalt het jou ook goed?

      Verwijderen