vrijdag 10 april 2015

Mijn blije boek!



Ik zie steeds vaker op verschillende blogs posts verschijnen met "dingen waar je blij van wordt". Ik vind deze posts altijd erg leuk om te lezen. Elke keer besef ik weer dat je van hele kleine dingen erg blij kunt worden. Dat het leven door deze kleine blije dingen weer een beetje zonniger wordt.

Idee!
Door deze posts kwam ik op een idee. Ik wilde mijn eigen blije boek. Een boek waar ik in kan kijken als ik somber ben. Een boek waardoor ik weer naar de zonnige kant van het leven kan kijken. Ik ben gelijk op zoek gegaan naar een schrift of notitieboekje. Ik kwam al snel thuis met hetzelfde schrift als die van mijn planner. Lekker dik, niet te groot, maar groot genoeg om heel veel leuke dingen in op te schrijven. Van de kaft van het schrift wordt ik al vrolijk, mooie gekleurde bloemen. De kaft is hard, dus het schrift is ook nog eens stevig. Op de voorkant plakte ik "MIJN BLIJE BOEK" met washitape.

Wat komt er in het schrift:
  • Gebeurtenissen waar ik blij van wordt (b.v. als ik zomaar een cadeautje krijg, of iemand geeft me een complimentje)
  • Dingen die de kinderen doen (b.v. als ze iets nieuws kunnen, als ze iets grappigs zeggen, als we iets leuks samen hebben gedaan). Het wordt dus ook een soort naslagwerk.
  • Leuke quotes die ik tegenkom.
  • En alle andere dingen waar ik blij van wordt.
Versieren.
Om het nog vrolijker te maken plak ik er stickers en foto 's bij. Zo hoop ik dat het echt een vrolijk en blij boek wordt!

Tot nu toe heb ik er bijna elke dag nog wat in geschreven. Dit hoeft natuurlijk niet. Als ik wat vrolijks meemaak schrijf ik dit erin. Ik laat wel wat ruimte over zodat ik later de foto 's erbij kan plakken.

Voorin het boek schreef ik de volgende tekst:

"Dit is mijn blije boek. Hier schrijf ik alle blije, ontroerende momenten in die ik meemaak. Dingen waar ik trots op ben en waar ik van geniet. Een boek waar ik in lees als ik me rot voel of gewoon om na te genieten. Een boek waar ik blij van wordt!"

Wat doen jullie om je mooie, blije, ontroerende momenten vast te leggen en te onthouden?

1 opmerking:

  1. Ik plaats een blog online haha..
    Heb het wel ooit in een boekje bij gehouden trouwens...

    BeantwoordenVerwijderen