maandag 6 april 2015

Mijn eerste blogervaringen!

Het is inmiddels alweer 3 maanden geleden dat ik ben begonnen met dit blog (eigenlijk al wat langer, maar het niet volgehouden). Vandaag wil ik jullie menemen in mijn eerste blogervaringen.

Het was oudejaarsdag 2014 dat ik bedacht dat ik weer wilde gaan bloggen en het dit keer ook volhouden. Ik zat in een vervelende periode met mijn werk en ik moest keuzes maken. Ik wilde dit graag van mij afschrijven en mijn ervaringen delen. Verder had ik ideeën genoeg. Niet alleen over mezelf, maar ook over de kinderen.

Een blog had ik al, dus het begin was er. En ik moet eerlijk zeggen dat ik ervan geniet. Ik vind het heerlijk om verhalen te schrijven. Ik geniet ervan om dingen uit te testen met mijn kinderen. Voor mij leuk, maar vooral ook voor hen. De eerste keer dat ik een reactie kreeg vond ik erg leuk! Mijn verhalen worden gelezen en ook gewaardeerd doordat erop wordt gereageerd. Dat geeft zoveel voldoening! Ik heb mezelf aangemeld bij bloglovin en bij de mamablogs.nl. Ook leuk om te zien dat ook daar lezers vandaan komen.

Nu ben ik druk bezig met het updaten van mijn blog. Ik wil graag een andere achtergrond, er komt nog een mooie foto van mezelf bij het "over mij" stukje. Verder ben ik bezig met het maken van tabbladen. Ook zou ik het leuk vinden als er nog meer lezers naar mijn blog komen. De komende maanden ga ik daar mijn energie insteken. Ik wil graag dat mijn blog ook echt van mij wordt. Dus niet de standaard achtergronden van blogger, maar echt 1 van mezelf. Omdat ik het leuk vind om dit zelf te ontwerpen en uit te zoeken hoe dit werkt kost dit nog wel even wat tijd.

Mijn positieve ervaringen:
  • Ik geniet ervan om te schrijven en mijn ervaringen en ideeën te delen;
  • Dat ik gelezen wordt en dat er gereageerd wordt;
  • Het lezen en ontdekken van andere blogs;
  • Mijn eerste interview (te lezen op het moederfront) over mijn keuze om te stoppen met mijn werk als kleuterjuf. Ik ben dankbaar voor die kans en trots op het resultaat. Vanuit mijn omgeving heb ik hier heel veel positieve reacties op gehad.
  • Het enthousiasme van andere bloggers.
Mijn negatieve ervaringen:
  • Het werkt toch ietwat verslavend. Ik check regelmatig bij de blogger-app op mijn telefoon of en hoeveel ik gelezen ben. Iets te vaak.
  • Het werk wat erin zit. Ik vind het erg leuk om te doen, maar het kost wel tijd.
  • De blogger-app op mijn telefoon. Doordat ik nog niet altijd even handig ben met mijn telefoon heb ik al onbedoeld reacties verwijderd en een blogje geplaatst zonder dat dit de bedoeling was (sorry voor de reacties die ik verwijderd heb, was niet mijn bedoeling)
  • Ik ben nog niet altijd even handig en goed op de hoogte van hoe blogger werkt. Hier ga ik me de komende tijd meer in verdiepen.
De toekomst:
Ik ben van plan om nog heel veel artikelen te schrijven de komende tijd. Ik wil dit graag wat beter inplannen en ook echt de tijd nemen om mijn blog echt van mijzelf te maken. Ik heb ideeën genoeg, dus ik ben nog lang niet uitgeschreven! Jullie kunnen dus nog veel van mij verwachten.....



2 opmerkingen:

  1. Leuk dat je zoveel plezier hebt in bloggen! Ik vind bloggen ook geweldig. Het is creatief en je kunt er ontzettend veel van jezelf in kwijt. En als je wilt kun je er ook nog geld mee verdienen. Ik kijk uit naar je nieuwe layout!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk he dat bloggen, het kost inderdaad wel veel tijd! Ik doe het nog geen 2 weken! maar dat checken op je telefoon hoeveel volgers er zijn , doe ik ook geregeld op een dag ;-) & bedankt voor je reactie op mijn blog! Liefs Lin

    BeantwoordenVerwijderen