dinsdag 21 juli 2015

mamachallenge #5 zelf ijs maken

Toen ik deze opdracht las wist ik gelijk waar ik ijs van zou gaan maken. Wij hebben een frambozenstruik in de tuin en die hing al vol frambozen. Aangezien het voor ons toch iets teveel was om op te eten besloot ik de frambozen te gebruiken voor het

Ingrediënten

  • Frambozen
  • yoghurt
  • poedersuiker (naar smaak)
Ik heb geen hoeveelheden erbij gezet, het is afhankelijk van de hoeveelheid frambozen en naar smaak. 

Hoe ging ik te werk

Ik ben begonnen met het plukken en wassen van de frambozen. Een klusje waarbij ook de kinderen goed mee hebben geholpen. Met de staafmixer pureerde ik de frambozen. Daarna voegde ik de yoghurt toe en de suiker. Daarna roerde ik alles goed door (ook een klusje waarbij de kinderen prima kunnen helpen). Daarna kon ik het invriezen. Op internet las ik dat het goed is om het ijs af en toe even door te roeren (elk half uur/ elk uur). Zo voorkom je ijskristallen. Toen het goed bevroren was, was het tijd om het te serveren, mmmmmm.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten