donderdag 31 december 2015

Doelen 2015 en doelen 2016

Eind 2014 schreef ik wat doelen op voor mezelf en ik heb ze in mei al eens geëvalueerd. Nu aan het eind van 2015 wil ik nogmaals terugkijken op deze doelen. En tot slot wil ik nog een paar nieuwe doelen voor 2016 opschrijven.

1. Mezelf terugvinden en mijn onzekerheden overwinnen.
Met dit doel ben ik al een aardig eind op weg. Onzeker ben ik nog steeds, dat hoort bij mij. Ik weet eigenlijk niet anders, al van kind af aan ben ik onzeker en wil ik alles graag goed doen. Ik kan me heel erg schuldig voelen als ik iets niet goed heb gedaan. Ik merk dat ik daar nu wel beter mee om kan gaan, maar het zit er nog steeds. Wel merk ik de laatste maanden dat ik meer en makkelijker contact maak met anderen. Eerder bouwde ik een muurtje op, ik had het al druk genoeg dus praat alsjeblieft niet met mij. Ook vond ik het moeilijk om zomaar een gesprekje met iemand te beginnen. En nu merk ik dat het als vanzelf gaat. En dat geeft mijn zelfvertrouwen een hele grote boost. Ik ben er nog niet, maar ik ben op de goede weg. Ik verwacht ook niet dat het helemaal weg zal gaan. Ik vind het vooral belangrijk dat ik ermee om kan gaan, dan ben ik al een heel eind geholpen.

2. Een heleboel leuke blogposts waar anderen wat aan hebben en geïnspireerd door raken.
Het afgelopen jaar heb ik bijna 100 posts geschreven. Ik vond het erg leuk om te doen en ga er ook zeker mee door. Wel ga ik mijn insteek wat veranderen, maar daarover schrijf ik later meer. Ik hoop dat ik mensen geïnspireerd heb met mijn verhalen. Wat vooral veel gelezen werd zijn de posts over planning. Ik ben van plan om hier het komende jaar ook wat meer mee te gaan doen. Mijn best gelezen post is de post over zelf kinetisch zand maken. Ik ga zeker door met bloggen en hoop nog steeds mensen te inspireren, helpen en ik hoop weer mooie verhalen te kunnen schrijven. Wat ik ook erg leuk vond om te doen was het interview voor  "het moederfront" over mijn keuze om te stoppen met werken en thuisblijfmoeder te worden. In mei vulde ik dit doel aan met mijn blog aanpassen zodat het echt bij mij past. Hier ben ik mee bezig geweest. Ik heb wat dingen aangepast, maar ik ben er nog niet tevreden mee, want ik vind vooral de achtergrond wat te druk. Hier ga ik het komende jaar dus weer mee aan de slag.

3. Veranderingen in mijn werk, vooral meer begrip voor wie ik ben.
Begrip voor wie ik ben heb ik zeker gekregen. Ik heb tot nu toe nog geen negatieve reacties gehad op mijn keuze om te stoppen met mijn werk. Iedereen heeft er begrip voor. Verder heb ik ook mezelf meer kunnen laten zien. Helaas heb ik nog geen baan gevonden, maar ik heb er alle vertrouwen in dat ook dat goed gaat komen.

4. Nieuwe kansen.
Nieuwe kansen heb ik zeker gekregen. Door het stoppen met werken heb ik de kans gekregen om bij mijn gezin te zijn. Dit was wennen, maar ik geniet er ook enorm van. Verder heb ik veel leuke dingen mogen doen in mijn traject met de jobcoach. Ik heb daar veel geleerd en mezelf weer teruggevonden. Erg fijn. Ik ben trots op wie ik nu ben!

5. Mijn planning en organisatie op orde.
Nog steeds ben ik erg blij met mijn planner. Ik heb er veel aan gehad. Helaas overkwam het me ook nog wel eens dat ik afspraken verkeerd opschreef of vergat, maar over het algemeen werkt het goed. Ik ben inmiddels ook al bijna klaar met mijn planner voor 2016. Daar lezen jullie binnenkort meer over. Ook begon ik dit jaar met to do lijstjes en dat werkt ook fijn. Al merk ik dat ik in drukke tijden weer terugval in oude patronen, dan overzie ik het niet meer. Het opruimen is me minder gelukt. Ik heb in de woonkamer alles opgeruimd en verder ben ik nog niet gekomen. Iets wat dus ook in het nieuwe jaar blijft staan.

Dit waren mijn doelen voor 2015. Dan wil ik nu graag vooruit kijken naar 2016. Voor 2016 wil ik ook weer een paar nieuwe doelen opstellen. Dat zijn de volgende:


  1. Beter voor mijzelf zorgen! Ik cijfer mezelf nog teveel weg. Ik wil eens wat vaker dingen voor mezelf doen, dingen die me energie geven, ik wil vroeger naar bed gaan zodat ik meer uitgerust ben.
  2. Ik wil graag de zolder netjes maken. Het is nu erg rommelig op zolder. Alles wat we niet meer nodig hebben verdwijnt naar zolder. Ik wil het graag opruimen en alles netjes ordenen. Ook wil ik er een soort "kantoor" maken waar mijn man goed kan thuiswerken en ik ook eventueel kan zitten om b.v. aan mijn blog te werken.
  3. Op zoek naar een nieuwe baan. Hier ben ik natuurlijk al mee bezig, maar ik wil hier graag nog intensiever mee aan de slag.
  4. Blijven bloggen. Ik hoop weer veel leuke posts te schrijven in het komende jaar.
Dit zijn mijn doelen voor 2016. Rest mij nu nog jullie allemaal een goede jaarwisseling en alle goeds voor 2016 te wensen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten