maandag 5 oktober 2015

Mijn "drukke" agenda.


Wat ik nu ga doen is eigenlijk een "no go" in bloggersland. Vertellen waarom ik de afgelopen tijd minder heb geblogd. Toch heb ik besloten om hier kort wat over te schrijven.

Ik vind het bloggen nog steeds erg leuk om te doen. Ik geniet ervan om jullie mee te nemen in mijn leven en met wat mij bezighoud. Daarom schrijf ik dit stukje ook, omdat het iets is wat mij bezighoudt, het is ook een kijkje in mijn leven!

Ruststand
Tot aan de zomervakantie ben ik vooral in de ruststand geweest. En dan bedoel ik niet dat ik dagelijks met mijn benen omhoog zat. Natuurlijk hield ik mij bezig met de kinderen en met het huishouden, maar mijn agenda was nagenoeg leeg. Ik heb dat bewust gedaan om tot rust te kunnen komen. Ik heb een moeilijke tijd achter de rug (hier lees je daar meer over) en wilde even helemaal niks. Tijdens de zomervakantie heb ik zelfs meer geblogd dan ik in de maanden daarvoor had gedaan.

En toen
Inmiddels ben ik volop aan het solliciteren en heb ik nog een aantal andere dingen waar ik mee bezig ben. Mijn agenda is voor mijn doen overvol. Mijn hoofd hierdoor dus ook. Nou heb ik een leuke agenda, maar toch liep het een beetje spaak. Ik kon het even niet bolwerken, mijn hoofd zat vol, ik vergat afspraken, of ik kwam er pas op het laatste moment achter. Of ik was de afspraak niet vergeten, maar wel om oppas te regelen. Kortom het was even weer chaos! Chaos in mijn hoofd.
Hierdoor heb ik het bloggen een klein beetje op een laag pitje gezet, even wat minder aan mijn hoofd.

En nu
Inmiddels is de rust weergekeerd. Ik heb (volgens mij) alles weer redelijk op een rijtje. Ik ken deze perioden en dat heeft alles te maken met mijn ADD. Ik weet ook dat het altijd wel weer goed komt, maar op het moment zelf levert dat veel stress op. Slecht slapen, onrustig overdag. Ik moet dan alleen de hoogst noodzakelijke dingen doen en bijzaken even links laten liggen. Nu de rust is weergekeerd, de chaos in mijn hoofd weer is opgeruimd, kan ik me weer bezig houden met wat ik echt leuk vind. En die planning..... we blijven eraan werken!

3 opmerkingen:

  1. Hoe komt het dat het nu weer rustiger is? Is dat vanzelf gegaan? Zijn de omstandigheden veranderd, of heb je zelf een knop omgezet?

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb minder afspraken staan de komende weken, maar ik heb voor mezelf ook alles even weer op een rijtje gezet en dat heeft ook geholpen.

      Verwijderen
  2. soms gaat de tijd zo snel dat het niet meer overzichtelijk is en de druk alleen maar toeneemt.
    Dat herken ik wel. Fijn dat het nu weer rustiger is!

    BeantwoordenVerwijderen