woensdag 30 september 2015

Blije momenten uit mijn blije boek, september 2015


Zo, september is alweer omgevlogen en oktober staat alweer voor de deur. Het zijn op dit moment heerlijke herfstdagen. 's Morgens al wat frisser en overdag een lekkere temperatuur en over het algemeen zonnig. Weer waar ik ontzettend van kan genieten. Omdat het alweer de laatste dag van de maand is deel ik weer wat blije momenten uit mijn blije boek met jullie. Lees (en kijk) mee wat voor blije momenten ik de afgelopen maand beleefd heb.


  • Ik heb deze maand verschillende workshops gevolgd in het kader van mijn zoektocht naar werk. Inspirerend, maar vooral ook goed voor mijn zelfvertrouwen. Ik kreeg namelijk meerdere malen te horen dat ik zelfverzekerd  overkom. Iets wat voor een zeer onzeker persoon als ik fijn is om te horen.
  • We zijn deze maand ook heerlijk een weekendje weg geweest met onze vriendengroep. We hebben er weer van genoten. Het is een traditie die we al een aantal jaren volhouden. Eerst gingen we zeilen en toen er kinderen bijkwamen mochten de kinderen ook gezellig mee en sindsdien gaan we in een huisje. Het was erg gezellig. De kinderen hebben zich prima vermaakt en wij hebben het ook genoten!
  • Ik ben met dochterlief naar de open dag geweest van school. Eind volgende maand gaat ze voor het eerst proefdraaien dus ik dacht dat het wel goed was voor haar om eens te kijken hoe het er in de klas aan toe gaat. Ze mocht meedoen met de gymles, wat ze erg leuk vond. Toen we weer naar de klas gingen om haar schoenen aan te trekken vroeg ze: "Waar is mijn stoel?" Toen ik haar vertelde dat ze die nog niet had en pas krijgt als ze echt naar school gaat was ze toch wel wat verontwaardigd. Met veel moeite kreeg ik haar weer mee. Dat geeft me veel vertrouwen voor de eerste proefdraai ochtend.
  • Ik kreeg ook te horen dat ik overkwam als een geordend persoon. Fijn om te horen omdat ik daar hard voor werk en het me behoorlijk wat energie kost. Maar deze twee boekjes houden mij toch op de been!

  • Mijn ouders waren afgelopen zaterdag alweer 48 jaar getrouwd. We hebben dit gevierd door gezellig met ons gezin ( mijn zussen en hun gezinnen en wij met ons viertjes) te eten bij mijn ouders thuis. 
  • Zo blij als een kind met onze nieuwe wasmachine. Vorige week begaf de oude het. Mijn man wilde nog een poging doen om hem te repareren, maar helaas lukte dit niet. Gelukkig kan ik nu weer wassen en de grote stapel achterstallige was wegwerken. Wat een heerlijk gevoel!
  • Trots op dochterlief die steeds beter zonder zijwieltjes kan fietsen. Ze moet nog leren om goed te remmen en af te stappen en om goed te sturen, maar dat gaat helemaal goedkomen. Nog even flink oefenen!

1 opmerking:

  1. Fijn die complimenten over hoe je overkomt. Dat klinkt heel positief.

    En ik kan me voorstellen dat je blij bent met een werkende wasmachine!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen