donderdag 10 maart 2016

Update van onze moestuintjes.



Inmiddels staan de kweekbakken zo `n anderhalve week in huis. ik heb ze in onze vensterbank neergezet en met het mooie weer van nu krijgen ze voldoende zon. En zoals jullie hierboven kunnen zien groeien de plantjes als kool. al na 2 dagen kwamen de eerste plantjes omhoog. De tomaten hadden er echt zin in. Maar inmiddels is bij alle soorten al wat omhoog gekomen.

Net als vorig jaar vinden de kinderen het echt heel leuk. Elke dag staan ze met hun neus boven de bakken te kijken wat er weer veranderd is. Af en toe mogen ze de plantjes een beetje water geven. En binnenkort mogen ze helpen bij het verpoten van de plantjes. Ik heb goede hoop dat het deze keer wel gaat lukken.

Vlak nadat ik de zaadjes had gezaaid las ik dat ook de AH weer zou starten met de moestuintjes. Ook dit jaar zal ik daar weer aan mee gaan doen, alleen niet zo uitgebreid als vorig jaar. Ik heb inmiddels het boekje met tips in huis gehaald en zo kan ik onze eigen plantjes en die ik van de AH ga kweken goed verzorgen!

1 opmerking:

  1. Zo, dat ziet er goed uit zeg. De mijne slingeren nog steeds over de vloer in de gang... Schaam.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen