woensdag 17 juni 2015

5 dingen die wij echt nodig hebben tijdens het kamperen



Over niet al te lange tijd is het alweer zover. Dan gaan we heerlijk kamperen in Oostenrijk. Ik kijk erg uit naar de rust, gezelligheid en het samen zijn met mijn gezin. Eerder deelde ik al mijn tips voor het kamperen met jonge kinderen. Vandaag deel ik 5 dingen waar ik echt niet zonder kan tijdens het kamperen. Natuurlijk gaan de meest belangrijke dingen zoals de tent, tafel, stoelen, luchtbedden, etc. mee. Maar daarnaast vind ik de volgende spullen ook erg handig:

1. Fleecedeken
Fleecedekens zou ik niet meer kunnen missen. Wij gaan kamperen tussen de bergen. 's Avonds koelt het dan vaak wat sneller af en dat betekend dat het tijdens de nacht ook wat kouder is. Ik gebruik een fleecedeken dan op het luchtbed onder het hoeslaken of ik leg hem over de kinderen heen als ze slapen. Dit geeft net even wat extra warmte. Ook gebruik ik ze als we hebben gezwommen en de kinderen hebben het nog koud, dan sla ik de fleecedeken om ze heen om even op te warmen. Verder kun je de fleecedeken ook nog gebruiken om op te spelen, op te liggen op het strand of op te picknickken. Genoeg mogelijkheden dus.



2. Elektrische koelbox
Toen we nog met zijn tweeën gingen kamperen hadden we deze niet. We hebben ons altijd prima gered met een "ouderwetse" koelbox. Op de meeste campings kon je de koelelementen invriezen en zo bleef alles wel koel. Of we legden de biertjes in een riviertje en dan werden ze ook wel koud. Nu we met kinderen gaan kamperen is het wel lekker dat je drinken, vleeswaren, etc. gekoeld blijven. Ook voor onderweg is het fijn dat het eten en drinken gekoeld is. De koelbox werkt namelijk op elektriciteit, maar ook op de aansteker van de auto.

3. Big shoppers
Deze zijn erg handig als je gaat douchen. Alle spullen kun je goed meenemen, want er past veel in de tas en in de douche blijven de spullen droog. Verder is het handig als je naar het strand gaat. Handdoeken, emmertjes, schepjes en eten en drinken passen er prima in. Voordeel van de big shoppers is dat ze groot zijn, maar doordat je ze gemakkelijk op kunt vouwen nemen ze weinig ruimte in de auto in. O.a. bij de XENOS zijn leuke exemplaren te krijgen.



4. Campinggaz gastel met bergruimte
Eerder hadden we altijd een los 3-pitsgasstel mee. Onze borden, bestek, kruiden en boodschappen bewaarden we dan in een aparte bak. Inmiddels zijn we overgestapt naar een 2-pitsgasstel met daaraan vast een stoffen kast met 2 plankjes. Het is erg handig dat alle keukenspullen bijelkaar staan. Alles is bij de hand als je gaat koken. Je hoeft niet te zoeken naar je spullen, want het zit in het kastje. Verder is het pakketje klein op te bergen, dus neemt het weinig ruimte in om het te vervoeren.



5. Wegwerp regenponcho
Ook in warmere oorden bestaat de kans dat het gaat regenen. Vooral in de bergen is het weer nogal onbestendig. Zo 'n poncho is dan erg handig. Ze nemen weinig ruimte in in de rugzak. En ze zijn snel en gemakkelijk aan te trekken. Tegenwoordig zijn er ook versies voor kinderen beschikbaar. Zo blijf je toch droog en hoef je niet een compleet regenpak mee te nemen.

Welke dingen kunnen jullie echt niet missen tijdens het kamperen?

3 opmerkingen:

  1. Ik kampeer nooit meer! Laatste keer was 14 jaar geleden, geloof ik.
    Voor mij is een zaklampje een must, voor als ik 's nachts de weg moet vinden in en uit mijn tent...
    Anders struikel ik altijd over scheerlijnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij gaan eigenlijk nooit kamperen. Maar petje af, want jullie kamperen dus echt! De enige keer dat ik bij kamperen in de buurt kwam was in een stacaravan... Dat is toch niet echt kamperen denk ik.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij gaan dit jaar kamperen. Ik heb hier nog maar heel weinig ervaring mee. Fleecedekens zijn een goede! Die ga ik nu dus meenemen. Klinkt ideaal!

    BeantwoordenVerwijderen