zaterdag 20 februari 2016

Mijn planner 2016



Vorig jaar heb ik mijn planner aan jullie laten zien. Ook dit jaar wil ik dat weer doen. Ik heb wederom mijn planner zelf gemaakt. Vooral omdat ik in de winkels niet kan vinden wat ik zoek, maar ook omdat ik het gewoon erg leuk vind om hem zelf te maken.

Dit jaar heb ik voor een heel andere lay out gekozen. Vorig jaar had ik 1 week verdeeld over 2 bladzijden, een apart gedeelte waar ik de menuplanning deed en een apart gedeelte waar ik de dagelijkse to-do lijstjes opschreef. Ik vond het vervelend dat ik elke keer weer ergens anders naar toe moest bladeren. Daarom heb ik er dit jaar voor gekozen om voor elke dag een pagina te nemen. Hier schrijf ik de afspraken op, mijn to-do lijstjes en de menuplanning.

Kijk maar mee naar hoe mijn planner er dit jaar uitziet:

 
 
Ik heb voor hetzelfde boek gekozen als vorig jaar. Deze heeft genoeg ruimte en heeft een vrolijke lay out.



Ook dit jaar weer ruimte voor belangrijke adressen, telefoonnummers en e-mailadressen. Altijd handig om deze bij de hand te hebben.


Ook dit jaar weer de verjaardagskalenders. Vorig jaar had ik 1 maand verdeeld over 2 bladzijden. Dit jaar heb ik 1 bladzijde per kalender. Ik vind het handig om een overzicht te hebben van wie er jarig zijn in de maand.



Elke maand begint met een lege bladzijde. Hier schrijf ik op wat mijn "doelen" zijn voor deze maand. Deze doelen zijn vooral kleine doelen, zoals fotoboeken die ik wil maken, wat wil ik opruimen of extra goed schoonmaken. Aan het eind van de maand kijk ik welke doelen klaar zijn en welke doelen ik mee moet nemen naar de volgende maand.



En dan tot slot de daadwerkelijke agenda. Zoals ik al eerder schreef heeft elke dag een bladzijde. Alleen zaterdag en zondag delen een bladzijde. Aan de linkerkant van de bladzijde schrijf ik alle afspraken op. Rechts van boven naar beneden: to do, schoonmaken, menu en bijzonderheden. Bij to do schrijf ik taken op die ik die dag moet doen, bij schoonmaken wat ik die dag ga schoonmaken, bij menu schrijf ik op wat we die dag eten, bij bijzonderheden schrijf ik dingen op die ik niet wil vergeten zoals een bijzondere gebeurtenis die dag of een grappige opmerking van een van de kinderen.

Elke week aan het begin van de week decoreer ik mijn planner met washitape en bij menu plak ik sticky notes om het menu op te schrijven. Als ik dit gedaan heb plan ik mijn week. Afspraken staan er vaak al in en aan de hand daarvan kijk ik wat ik per dag kan doen wat betreft schoonmaken en to do.
Ik werk nu een paar weken op deze manier en het bevalt me heel goed. Het overzicht wat ik heb is fijn. Het is heerlijk om te plannen wat ik ga doen en te kunnen wegstrepen wat ik heb gedaan. Het geeft mij veel overzicht en duidelijkheid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten