maandag 10 augustus 2015

Blije momenten uit mijn blije boek juli

Een beetje later dan jullie gewend zijn, maar hier mijn blije momenten van de maand juli. Deze blije momenten staan vooral in het teken van de vakantie. Lees mee wat voor blije momenten ik deze maand gehad heb.

  • Woensdag 1 juli is een warme dag geweest. Als ik mijn dochter op kom halen bij de crèche verteld ze me heel enthousiast: "Mama ik ben door de regen gelopen." Ik was een beetje verbaasd, want dat moest dan wel een hele plaatselijke bui geweest zijn. Al snel kwam ik erachter dat ze bedoelde dat ze onder de sproeier doorgelopen was!
  • Mijn vader heeft de respectabele leeftijd van 70 bereikt. We hebben dit gevierd met een gezellige barbecue.
  • Onze zoon heeft altijd creatieve ideeën voor het spelen. Dit keer bedacht hij dat een doos wel achter op zijn fiets kon, zo kon hij pizza's rondbrengen. Het spel breidt zich al snel uit en er komt een balie, telefoon, oven en een folder. Hij brengt ons en de buren een overheerlijke pizza!
  • Dat onze dochter zeer hulpvaardig is. Als ze naar de wc is geweest in het toiletgebouw op de camping gebruikt ze steeds een krukje bij het handen wassen. Een ander meisje kan ook niet bij de handdoekjes en ze geeft een handdoekje aan dat meisje. Zo lief!
  • De prachtige uitzichten tijdens onze verschillende tripjes in Oostenrijk, ook de kinderen genieten hier volop van.



  •  De volgende quote die ik las in de Flow: Keep your face to the Sunshine and you can never see the shadow. Deze quote past goed bij mij omdat ik altijd de zonnige kant probeer te zien in dingen.
  • Voor het eerst met zijn vieren een spelletje doen. Ik hoop dat er nog vele keren zullen komen. Ik vind het echt gezellig om met zijn allen een spelletje te doen.
  • Ik ben erg trots op onze zoon die zomaar een slang om zijn nek durfde te houden. Hij liever dan ik!
Dit waren mijn blije, mooie en trotse momenten van de maand juli. Eind augustus neem ik jullie weer mee naar mijn blije momenten, ik heb inmiddels alweer een paar opgeschreven!

3 opmerkingen:

  1. Hoi, wat leuk dat je zo'n lijst maakt! goed idee! Heerlijk om de positieve punten te laten overheersen!
    Ben al benieuwd naar de volgende lijst.
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Tineke, voor augustus heb ik alweer een paar mooie momenten opgeschreven, dus je kunt zeker een nieuwe lijst verwachten. Het is leuk om de mooie, positieve momenten op te schrijven. Ik lees ze ook regelmatig terug.

      Verwijderen
  2. Wat leuk dat je zoon pizza koeriertje speelt!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen