maandag 17 augustus 2015

mamachallenge #7 back to school

Het is alweer zover, zoonlief moet weer naar school. De vakantie is voorbij gevlogen. Voor mij dus ook tijd om mijn back to school tips te delen.


  1. Als eerste ging ik samen met hem kijken bij onze zelfgemaakte weekplanner en uitleggen hoeveel nachtjes het nog slapen was voor hij weer naar school gaat.
  2. Je kunt een aftelkalender maken zodat je kind inzicht krijgt in hoeveel nachtjes het nog slapen is. Elke dag mag hij een vakje kleuren, een kruisje zetten of een sticker plakken.
  3. Ik had een gesprekje met hem over wat hij verwacht het komende schooljaar, wat wil hij leren, waar denkt hij dat ze over gaan werken, etc. Ik heb dit opgeschreven en aan het eind van het schooljaar gaan we kijken of zijn verwachtingen zijn uitgekomen.
  4. Vorige week zijn we ook weer gaan wennen aan het gewone ritme. Dus niet meer 's avonds buiten spelen, maar op tijd op bed. De relaxte ochtenden hebbe  we er nog wel even ingehouden, want dat was nog wel erg lekker.
  5. Op woensdag ging dochterlief naar de crèche. Zoonlief was alleen bij mij. We hebben samen een leuk uitje gedaan. We zijn naar het speelgoedmuseum geweest. Nog even de aandacht voor hem alleen. Het was zeer geslaagd! 


    En dan zijn we nu weer terug in ons normale ritme. Ik vind het wel weer lekker. 6 weken vakantie is heerlijk, maar een gewoon ritme is ook weer goed. Zoonlief had vanmorgen wat moeite met afscheid, maar hij heeft een lieve juf dus ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen!

3 opmerkingen:

  1. wel heerlijk hoor, het gewone ritme. Hier nog een weekje te gaan. Komt hij tussen de middag naar huis? Succes met al je dagelijkse dingen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het ook echt weer lekker. Hij komt nu tussen de middag nog thuis, maar ze zijn wel aan het kijken naar de mogelijkheden voor een continurooster.

      Verwijderen
  2. Wat goed dat je je zoon zo goed voorbereidt! De kalender ziet er ook mooi uit, lekker overzichtelijk!

    BeantwoordenVerwijderen