woensdag 12 augustus 2015

Vakantie Oostenrijk 2015 deel 2

Vandaag deel 2 van onze vakantie in Oostenrijk. Was de eerste week redelijk relaxed, de 2e week was een stuk pittiger doordat onze dochter de waterpokken kreeg. Ze had veel last van de jeuk, waardoor ze 's nachts ook wakker was. Dit is natuurlijk niet ideaal als je op een camping staat. Maar ondanks de waterpokken hebben we nog veel leuke dingen gedaan en mooie momenten gehad. Lees en kijk maar mee!

Maandag 20 juli
Vandaag beginnen we met 2 chagrijnige kinderen. Het laat op bed gaan begint een beetje zijn tol te eisen. Maar ondanks dat besluiten we er toch op uit te gaan. Aangezien zoonlief modeltreinen erg leuk vind besluiten we naar st. Veit te gaan. Hier is het st. Veitmuseum waar een modelspoorbaan is. Verder zijn er nog meer dingen te zien rond verkeer en vervoer. Ook is er een rijsimulator. Helaas blijkt deze bij aankomst gesloten en pas weer om 14.00 open te zijn (we waren er rond 12.00). Ook de modeltreinen rijden niet. Maar ondanks deze teleurstelling vermaken de kinderen zich prima. Als we uitgekeken zijn eten we op een terrasje een tosti terwijl de kinderen nog even lekker kunnen spelen. Daarna rijden we nog naar Feldkirchen. Hier mogen de kinderen een cadeautje kopen van het geld dat ze van opa en oma hebben gekregen.

Dinsdag 21 juli
Vanmorgen zijn dochterlief en ik al op tijd uit bed. We gaan gezellig samen kleuren en knutselen. Als zoonlief en manlief ook wakker zijn kunnen we ontbijten en vertrekken we naar de apenberg in Landskron. Dit zit vlakbij de camping, dus geen lange autorit dit keer. We gaan wel met de auto, aangezien het op de berg ligt. De apenberg is de apenheul in het klein. We krijgen een rondleiding door een gids. Het is erg leuk, vooral de moeder met de baby vinden de kinderen erg leuk. Na afloop vragen we of de kinderen het leuk vonden. Zoonlief antwoordt van niet, want het was veel te kort. Maar aan zijn schaterlach tijdens de rondleiding weet ik zeker dat hij het best leuk vond. Tot slot mogen de kinderen nog even spelen in de speeltuin. We besluiten om nog een stukje te gaan rijden zodat dochterlief kan slapen, maar helaas hebben de kinderen andere plannen, want die hebben dikke lol op de achterbank. Aan het eind van de middag begint het te regenen. De kinderen mogen even een filmpje kijken in de tent, toch nog een klein rustmomentje.

Woensdag 22 juli
Vandaag weer een dagje bij de tent. Er wordt een wasje gedraait en we doen spelletjes bij de tent. Voor het eerst met zijn vieren. We spelen memory. Verder doen we nog mens erger je niet en zoo mix max ( een grappig spelletje dat ik bij de aldi kocht). s ' Middags gaan we weer even lekker zwemmen bij het meer. Tijdens het omkleden ontdek ik de eerste waterpokken bij dochterlief. Gelukkig heeft ze er nog niet erg veel last van.

Donderdag 23 juli
Als dochterlief vanmorgen wakker wordt zijn er een stuk meer waterpokken bij gekomen. Ondanks dat gaat het nog goed met haar, al begint ze wel wat last te krijgen van de jeuk. Na het ontbijt besluiten we de Villacher Alpenstrasse te gaan rijden. Een panoramastraat met een aantal (11) parkeerplaatsen met uitzichtpunten. Het is een prachtige rit. De uitzichten zijn echt prachtig. Ook de kinderen genieten ervan. Waar we wat problemen verwachten bij het uit en weer in de auto moeten, gaat dit juist erg goed. Onderweg picknicken we, wat ze ook erg leuk vinden. En natuurlijk wordt de beloning ook met gejuich ontvangen, namelijk spelen in de speeltuin. Terug bij de tent doen we het rustig aan. En 's avond koken we een keertje niet, maar halen we pizza bij de naastgelegen camping. Dochterlief is moe, dus vanavond maar lekker op tijd op bed. Helaas treft ze een koude douche waar ze niet blij van wordt. Maar gelukkig valt ze al snel in slaap.

Vrijdag 24 juli
Helaas was het een niet al te beste nacht want dochterlief had veel last van de jeuk. Ik ben bij haar gaan liggen zodat ik haar meteen kon troosten, wat wel betekende dat ik bijna niet kon slapen. Maar ondanks de slechte nacht besluiten we er toch op uit te trekken. Maar we rijden eerst langs de apotheek voor een middeltje om de jeuk van dochterlief te verzachten. We krijgen drupjes en een sudocreme achtige lotion. Onze bestemming van vandaag is het Porchemuseum in Gmünd. Een klein museum waar zoonlief ontzettend blij van werd, al die mooie auto 's. Voor een autofreak als hij natuurlijk helemaal geweldig. Als we uitgekeken zijn rijden we door naar de Fallbachwaterval in het Maltatal. Een uitje dat we vorig jaar ook hebben gemaakt. Nu dus op herhaling omdat het zo leuk was! Bij de waterval is namelijk een speeltuin met allemaal waterattracties. Vooral zoonlief geniet enorm. Dochterlief heeft vooral erg veel last van de jeuk. Maar op de goede momenten heeft zij veel plezier op de glijbaan. Terug op de camping blijven we bij de tent.

Zaterdag 25 juli
Vandaag weer een tentdagje. Dat hebben we ook wel even nodig na weer een onrustige nacht. De dag begint met een driftbui van zoonlief. We vermoeden dat hij wat last heeft van heimwee. Hij mist het spelen met zijn autokleed. Als de rust is weergekeerd eten we een broodje en gaan we even naar de speeltuin op de camping. Verder doen we nog wat spelletjes. 's Avonds mag zoonlief nog even opblijven. Samen doen we nog even een spelletje mens erger je niet. Fijn om na een driftbui even aandacht aan hem te geven. Dat is er door de waterpokken van zijn zusje toch wat bij ingeschoten. Hij is er trots op dat het al donker is als hij op bed gaat. En wat is er nou leuker dan met een zaklamp over de camping te lopen! We besluiten deze dag ook om een dagje eerder naar huis te gaan. We zijn allemaal moe en het is goed zo. Ook de weersverwachting is niet goed, dus genoeg reden om op maandag te vertrekken in plaats van dinsdag.

Zondag 26 juli
Na een iets betere nacht gaan we vandaag naar minimundus. Een soort madurodam. Bij minimundus zijn allemaal bekende gebouwen van over de hele wereld nagebouwd. Maar er rijden ook modeltreinen en daar maken we zoonlief natuurlijk erg blij mee. Het is een leuke afsluiting van de vakantie. Naast minimundus is ook reptielenzoo happ. Hier gaan we ook nog naartoe. We kijken naar de vele slangen, schildpadden en andere dieren en we maken een wandeling door de dinotuin. Ook mag zoonlief nog een slang om zijn nek, erg stoer dat hij dat durft. Dochterlief vindt het zo leuk dat we haar schreeuwend meenemen. In de auto komt ze tot rust en als we eenmaal rijden valt ze al snel in slaap. Het was een leuke afsluiting van de vakantie, ondanks dat we hier vorig jaar ook al zijn geweest.

Maandag 27 juli
Vandaag vertrekken we van de camping. Na een enerverend nachtje hebben we rond 10.00 de boel opgeruimd en kunnen we vertrekken. We rijden naar Wurzburg waar we een hotel hebben geboekt. Het is een leuke kamer. Weliswaar kleiner dan op de heenweg, maar netjes en prima voor 1 nachtje. We maken ' s a vonds nog een wandeling door Wurzburg en eten bij de MC Donalds. Rond 21.30 gaan we slapen. De kinderen slapen in een stapelbed.

Dinsdag 28 juli
Na een zeer goede nacht, waarin beide kinderen weer doorslapen, ontbijten we nog in het hotel. Rond 8.30 vertrekken we voor onze laatste rit naar huis. Rond 16.00 komen we na een voorspoedig verlopen reis weer thuis. Heerlijk al onze eigen spullen weer om ons heen, een eigen douche en wc en onze eigen, heerlijke bedden.

We kijken terug op een mooie, maar enerverende vakantie. We vinden kamperen met een tent leuk, maar ook veel werk. We willen nog wel kamperen, maar of dat weer met de tent zal zijn.......?

We hebben best veel gedaan. Om al die activiteiten te kunnen doen hebben we een Karinthiëkaart gekocht. Voor ongeveer €90,00 kun je in veel attracties zonder te betalen. Voor sommige attracties (zoals minimundus) krijg je korting. Deze kaart kan al snel uit. Je kunt de Karinthiekaart voor skiliften, attractieparken, boottochtjes, een aantal panoramastraten en dierentuinen.

1. mooie foto's! ziet er prachtig uit daar.
    jammer van de waterpokken, maar wel fijn dat ze het maar gehad heeft. Ik krijg mijn man met geen mogelijkheid in een tent. En inmiddels ben ik de luxe van een huisje ook wel erg gaan waarderen. Maar ik heb leuke herinneringen aan kamperen in mijn jeugd.