zaterdag 8 augustus 2015

Vakantie Oostenrijk 2015 deel 1

Maandag 13 juli 2015
Maandag 13 juli was het zover. `s Morgens vroeg om 5 uur staan we op en rond half 7 vertrekken we richting Duitsland. Weryan om precies te zijn. Hier overnachten we in een hotel. Het is een leuk hotel en we hebben een zeer grote kamer. Het is bijna een appartement, alleen de keuken ontbreekt.

Dinsdag 14 juli 2015
Na een goede nacht rijden we de volgende dag rond 8 uur verder richting Oostenrijk. Rond 12.00 komen we aan op de camping. Rond 3 uur staat de tent en kunnen we relaxen. De eerste dag van de vakantie eten we altijd gemakkelijk, we halen eten. In dit geval was dat pizza.

Onderweg, tijdens het koffie drinken heeft zoonlief Oostenrijk getekend, de bergen.

Woensdag 15 juli 2015
Vandaag rusten we uit van 2 reisdagen. We slapen uit en na het ontbijt gaan we zwemmen in het meer waar de camping aan ligt, de Ossiachersee. Het strand hoort bij de camping en er komen alleen campinggasten. Het is er heerlijk rustig en de kinderen vermaken zich prima. `s Middags doen we het rustig aan bij de tent. `s Avonds na het eten kijken we nog bij de muziek. Elke week is er op woensdag een grillavond met livemuziek.

Het uitzicht over het meer.

Donderdag 16 juli
Vandaag gaan we naar de Heidi alm. Dit is een wandelroute langs verschillende beelden uit de televisieserie Heidi. Op dit moment wordt dit bij zappelin uitgezonden en de kinderen kijken er regelmatig naar. De kinderen houden eigenlijk niet van wandelen, maar deze wandeling deden ze erg enthousiast. Dit kwam doordat er genoeg te doen was onderweg, de beelden maar ook een glijbaan. Het was een leuke activiteit om te doen.

Vrijdag 17 juli
Vandaag weer een dagje bij de tent en lekker zwemmen in het meer.

Deze zwaan zwom en liep gewoon rond tussen de zwemmers en zonners bij het meer.

Zaterdag 18 juli
Vandaag gaan we de bergen in. We gaan met en stoeltjeslift naar het 3 landenpunt. Dit is wel een onderneming met 2 kleine kinderen, maar we hebben het er goed vanaf gebracht. We hebben hier een prachtig uitzicht over Oostenrijk, Italië en Slovenië. Na aankomst boven bleek het nog een flinke wandeling omhoog. Hier waren de kinderen minder blij mee maar de beloning is mooi. Als beloning mogen ze terug bij de stoeltjeslift nog even spelen in de speeltuin voordat we weer naar beneden gaan.

In de verte de wandeling die we omhoog moeten maken.
Even pauze onderweg en genieten van het uitzicht.

Zondag 19 juli
Omdat we een dagje weg afwisselen met een dagje bij de tent blijven we vandaag weer een dagje bij de tent. 's Morgens knutselen de kinderen en 's middags zoeken we verkoeling bij het meer want het is flink warm vandaag.

Dit was onze eerste vakantieweek. Binnenkort deel 2 van onze vakantie in Oostenrijk!