zaterdag 30 januari 2016

Blije momenten uit mijn blije boek, januari 2016


De afgelopen maanden heb ik dit item verwaarloosd, maar hij is weer terug van weggeweest. De blije momenten uit mijn blije boek. Ik heb mijn blije boek de afgelopen maanden zwaar verwaarloosd, maar ik heb hem weer nieuw leven ingeblazen. Hieronder vind je mijn blije momenten van de maand januari.



  • Oud en nieuw. De kinderen hebben hier echt van genoten. 's Avonds naar buiten waar papa vuurwerk af ging steken. De kinderen ook mee, wat echt uniek is, vorig jaar durfden ze dat beide echt niet. Ze mochten zelf met knalerwten gooien en een sterretje afsteken. Daarna nog even opblijven en een oliebol en nieuwjaarsrolletjes eten. Daarna op bed. Rond 23.15 werd zoonlief wakker. Om 00.00 mocht hij ook even mee naar buiten. Hij genoot hier zichtbaar van. Het is voor hen en voor ons onvergetelijk geworden!
  • Ijsplezier! Hoewel ik na 1 dag wel zat was van al dat ijs op de weg, was het ook genieten. Vooral genieten van de kinderen. Zij hebben veel plezier gehad. Schaatsen op de weg, sleeën en gewoon lekker buiten spelen. En dan binnen opwarmen met warme chocolademelk. 


  • De kinderen hebben door het ijsvrij zijn bijna 3 weken kerstvakantie gehad. Hoe gezellig het ook was met de kinderen thuis, ik vond het ook heerlijk dat ze weer naar school gingen. Kon ik het huis even weer goed door en een nieuw ritme vinden nu beide kinderen op school zitten.
  • Deze maand hebben we een gezellige avond uit gehad. Half januari staat de stad Groningen in het teken van Eurosonic/Noorderslag. Een aantal dagen zijn in de stad allemaal startende bands te zien uit Europa. Op zaterdag is het de beurt aan de Nederlandse bands. Met als klap op de vuurpijl de popprijs. Samen met vrienden zijn wij naar Noorderslag geweest. Eerst gezellig uit eten met zijn zessen. Toen we in het restaurant zaten kwamen de mannen van de band Kensington binnen. Zij wilden daar ook eten, maar helaas was er geen tafel meer voor hen vrij. Daarna hebben we een gezellige avond gehad in de Oosterpoort. Zo vaak doen we dat niet, dus dan is het extra genieten.
  • Bas de logeerbeer was een weekendje bij onze dochter te logeren. Zo leuk om te zien hoe ze hier mee bezig was. Bas werd regelmatig omgekleed, hij kreeg een eigen bedje en mocht meespelen. Ook werden heel serieus zijn tanden gepoetst en had hij een eigen plekje aan tafel. De meningen over een logeerbeer van school zijn verdeeld, maar bij ons thuis is het een succes!
  • Zoonlief zijn eerste tand is eruit. Al een aantal maanden had hij een losse tand en er groeide inmiddels ook al een nieuwe tand achter. Vorige week vrijdag is de tand eruit gegaan op school. Hij vertelde dat hij er even aan zat en hem toen ineens in de hand had. 's Avonds mocht hij hem op zijn nachtkastje leggen en de volgende morgen lag er een muntje in het bakje. Een blije jongen hadden we! Ik mocht de tand niet bewaren van hem, maar heb hem stiekem in een tandendoosje gedaan en in mijn eigen kast gestopt.
  • Horen dat het goed gaat met dochterlief op school. Al meerdere keren heeft juf mij verteld dat dochterlief het goed doet op school, ze is betrokken, durft te praten in de kring en weet antwoord op vragen waar andere kinderen nog over na moeten denken. 
  • De gezelligheid aan tafel onder het eten. Voor de kerstvakantie stond het eten vooral in het teken van mopperen, haasten en af en toe strijd. Maar nu eten de kinderen heel goed en is het heel gezellig aan tafel. Dochterlief verteld veel over school en daardoor wordt zoonlief ook gestimuleerd om meer te vertellen. Ik geniet erg van deze momenten! Het is de reden dat ik het liefst met de kinderen aa  tafel eet in plaats van op de bank voor de tv. 
  • Afgelopen dinsdag was mijn man jarig. Zoonlief was al een week of 3 bezig met het voorbereiden van een verassing voor papa. Hij had al een hele mooie tekening gemaakt en confetti verzameld. Zijn idee was om in een doos te gaan zitten en als papa de doos openmaakte zou hij eruit springen en met confetti gooien. De verassing hebben we uitgevoerd en het was zeer geslaagd! Ik geniet van de creativiteit van zoonlief. 

Zo dit waren ze dan, mijn blije momenten van de maand januari. Nu op naar februari waarin er vast weer veel mooie en blije momenten komen waar ik van zal genieten!

2 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je ijsplezier hebt gehad! Zo winters is het namelijk verder niet : )

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De eerste week na de kerstvakantie lag het openbare leven hier plat door ijzel. De kinderen hebben 3 dagen ijsvrij gehad. Toen kon hier geschaatst worden op de weg. En 2 week geleden was het hier ook koud en lag er sneeuw. Maar verder is het inderdaad niet heel winters, meer herfstachtig met soms een dagje lente achtig weer.

      Verwijderen